W Pile zbiórka odpadów wyszła na prostą
Dodano 18.10.2019
Kwartał po ogłoszeniu strategii naprawczej systemu gospodarowania odpadami, Związek Międzygminny PRGOK i Altvater Piła podsumowują swoje działania. Jest dobrze, a ma być jeszcze lepiej.
Poprawa jakości usług
Pierwsze półrocze w Pilskim Regionie Gospodarki Odpadami Komunalnymi nie należało do najłatwiejszych.Mamy za sobą trudny okres związany ze zmianami systemu gospodarowania odpadami w gminach należących do Związku PRGOK. Zależy nam na tym, aby jak najszybciej ustabilizować sytuację i usprawnić zasady zbiórki odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.– mówiła w lipcu podczas konferencji prasowej Małgorzata Sypuła, Przewodnicząca Zarządu, Dyrektor Biura ZM PRGOK, zapowiadając włączenie mieszkańców w tworzenie systemu. Po trzech miesiącach od tych deklaracji mieszkańcy obserwują efekty podjętych działań naprawczych. Wielu z nich zdecydowało o zmianie deklaracji na korzyść segregacji. W pierwszym kwartale tego roku zbiórkę selektywną deklarowało 98 tys. osób, w trzecim kwartale już 132 tys. mieszkańców, co oznacza 25% wzrost. Efekty widoczne są również w liczbie wydawanych pojemników i worków przeznaczonych na odpady z zakresu 5 frakcji (w minionym kwartale Altvater Piła wydał ich około 800 tys., czyli o ponad 200 tys. więcej niż w kwartale drugim). Wyraźną poprawę funkcjonowania zbiórki widać w ilości zgłaszanych reklamacji. Różnica pomiędzy drugim a trzecim kwartałem wynosi prawie 60% zgłoszeń mniej. Z pewnością jak wskazują liczby jest lepiej i biorąc pod uwagę działania Związku oraz Altvatera to dopiero początek pozytywnych zmian.
Obecnie zbiórka odpadów przebiega zgodnie z harmonogramami, dzięki wielu równolegle prowadzonym działaniom, m.in. wzmocniona została flota spółki Altvatera Piła. W ostatnim kwartale zakupiliśmy 4 nowoczesne śmieciarki z najwyższą ekologiczną normą spalania. Wyposażone są one w system RFID pozwalający w sposób obiektywny gromadzić dane na temat odbioru odpadów z poszczególnych punktów. Firma stale się rozwija. Inwestujemy nie tylko w specjalistyczny sprzęt, ale także w ludzi, poszukujemy pracowników, którzy wzmocnią zespół pozwalając na osiągnięcie jeszcze lepszej jakości i skuteczności działania. Aktualne oferty pracy można znaleźć na stronie www.eneris.pl/kariera. Cały czas zapraszamy także mieszkańców do zgłaszania swoich pomysłów na polepszenie efektywności systemu zbiórki i poprawnej selekcji odpadów, nasze Biuro Obsługi Klienta jest do Państwa dyspozycji.– mówi Tomasz Bielański, Dyrektor Generalny Altvater Piła. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dyrektora Bielańskiego, na wielu pilskich altanach na odpady montowane są także skrzynki na baterie:
Takie pojemniki mają być w całej Pile i w gminach należących do ZM PRGOK. Ponadto pracujemy obecnie nad nowymi etykietami na pojemniki, które mają przypominać zasady segregacji. Mieszkańcy mogą też zobaczyć już pierwsze nowe tablice na śmieciarkach z informacją o tym, którą frakcję odbierają danego dnia nasi pracownicy. Wprowadziliśmy również usługę odbioru sprzętu AGD/RTV z domu klienta za niewielką opłatą.Telefoniczne zgłoszenia przyjmuje Biuro Obsługi Klienta pod numerami telefonu: (67) 211 58 17, (67) 211 58 19 lub 602 421 509. Można również skorzystać ze specjalnego formularza na stronie eneris.pl/kontakt. Dyrektor Altvater Piła przypomina też, że do czasu uruchomienia pilskiego PSZOK-u, mieszkańcy mogą dostarczać bezpłatnie wielkie gabaryty do siedziby spółki przy ul. Łącznej 4a. Punkt jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00. Tam też obecnie przyjmowane są elektroodpady oraz meble.